14 Kasım 2013 Perşembe

Güzeldere Şelalesi-Efteni Gölü-Abant Gölü-Gölcük Gölü-Yedigöller

Güzel güneşli günlerin ardından gelen sonbaharın sarı-turuncu-yeşil renk cümbüşünü görmek için düştük yollara...

Hafta sonu 2 günümüzü Düzce il sınırlarında kalan "Güzeldere Şelalesi ve Efteni Gölü"ne ve Bolu il sınırlarındaki "Gölcük gölü, Abant gölü ve Yedigöller"de geçirdik.

Günün her saatine göre değişen renk cümbüşü görülmeye değerdi.

Cumartesi günü; Güzeldere Şelalesi, Efteni Gölü ve Abant Gölü'nde vakit geçirdik. Güzeldere şelalesi için ulaşım ve detaylı bilgi isterseniz Düzce ilinin resmi web sayfasına bakabilirsiniz: http://www.duzcekulturturizm.gov.tr/sayfa.asp?id=84

GÜZELDERE ŞELALESİ

Güzeldere şelalesini görmek için merdivenlerden inmeniz gerekiyor. Merdivenler çok dik olmamakla birlikte sağlık sorunu olmayan herkes rahatlıkla yürüyebilir.
Fakat nemli yapraklara DİKKAT etmekte fayda var!!!! :)

Güzeldere şelalesinin girişinde küçük bir çay evi var. Güzeldere şelalesinin
yorgunluğunu burada çay-kahve içerek atabilirsiniz.

Ayrıca yerel tatlara ilginiz varsa burada satılan reçel çeşitlerinden ve
baldan tadıp satın alabilirsiniz.

Güzeldere şelalesinden sonra yakınındaki Efteni gölüne gittik. Tahta bir iskele ile gölün ortalarına kadar gelebiliyorsunuz ve muhteşem yansıma fotografları çekebiliyorsunuz.

EFTENİ GÖLÜ

Efteni gölünde bir süre fotograf çektikten sonra Abant gölüne doğru yol alıyoruz.

Abant gölü, koruma altın alınan milli park sınırları içerisinde kalıyor. Gölün etrafına yapılan kaldırım şeklindeki yürüme yolları ve çirkin otellere rağmen güneşin kızıllığı gölün üzerine vurduğu anda herşeyi unutuyorsunuz

Sessizce gün batımındaki renk değişimine şahit olmak ve güneşi Abant gölünde batırmak gerçekten muhteşem bir deneyim. Fazla söze gerek yok buyurun size Abant Gölü fotoları:

ABANT GÖLÜ

***Abant Gölünün su samurlarının yaşam alanı olduğunu biliyor muydunuz? :)

Abant Gölünde Gün Batımı

Veee böylece ilk günün akşamını Abant Gölünde güneş batışına şahit olarak geçirmiş olduk.

Ertesi gün sabah erkenden Gölcük Gölüne geldik. Bu şirin göl benim en çok sevdiğim göllerden biridir. Etrafındaki yürüyüş yolundan yaklaşık 30-45 dk da gölün etrafını dolaşabilirsiniz.

GÖLCÜK GÖLÜ

Gölcük gölünün etrafında tur attıktan sonraki durağımız Yedigöllerdi.

7 tane göl bulunan Yedi göller; hafta sonu kaçamaklarının ve kampçıların gözde mekanı. Sonbaharın renk festivali ve hafta sonu havanın güzel olması sebebi ile bizim gittiğimiz hafta da çokça tercih edilmiş. Sazlı göl, İnce göl, Kuru göl, Nazlı göl, Derin göl, Büyük göl, Serin göl Yedigöller olarak anılan bölgedeki göl isimleri.

YEDİ GÖLLER

Bu çifte Yedigöllerde rastladık :) Kendileri sırf fotograf çektirmek için İstanbul'dan 5 saatte Yedigöllere gelmişler. Fotograf çekimlerine biz de gelin tarafı olarak dahil olduk :)

Bu da "Fotografçıyı fotoğraflamak" isimli çalışmam :)

Yedigölleri de gezdikten sonra İstanbul'a dönüş yoluna geçtik. Hafta sonu da olsa kaçamak yapıp kafa dinlediğimiz bu gezi doğa ile iç içe ve çok dinlendirici geçti. Sonbaharda renk oyunlarını görmek çok keyifli olsa da İstanbul'a dönüşte kışın  buraya bir kez daha gelmek için kendi kendime söz verdim :)